مقالات کاربردی خودرو

تاریخچه اجاره خودرو – تاریخچه ی اجاره خودرو در ایران

اگر بشنوید که اجاره ماشین بیش از یک قرن است که وجود دارد، حتما تعجب خواهید کرد. به محض معرفی اتومبیل به مردم، کارآفرینان باهوش تقاضای فزاینده برای اجاره را شناسایی کردند. با این حال، قبل از اینکه کارل بنز و ویلهلم میباخ ماشین مدرن را همانطور که ما می شناسیم اختراع کنند، مردم اسب، شتر و کالسکه اجاره می کردند. حتی در روم باستان ارابه ها را اجاره می دادند. در این مقاله نگاه مختصری به تاریخچه اجاره خودرو می اندازیم تا ببینیم این صنعت چه تغییراتی داشته است.

تاریخچه اجاره خودرو دهه 1900

اولین سوابق کرایه اتومبیل را می توان در سال 1904 پیدا کرد، زمانی که یک فروشگاه دوچرخه در مینیاپولیس شروع به اجاره دادن اتومبیل کرد. چند سال بعد، شرکت آلمانی Sixt در سال 1912 تاسیس شد. این شرکت ابتدا با سه اتومبیل شروع به کار کرد؛ اما به سرعت گسترش یافت.

در سال 1915، در اوماها، جو ساندرز فهمید که هیچ کس در اوماها اتومبیل اجاره نمی دهد. او فقط یک فروشنده آلمانی به نام Frank Arndt استخدام کرد و شروع به اجاره Arndt’s Model T کرد. این کار چنان موفقیت آمیز بود که تا سال 1917، 120 عدد از این خودروها را اجاره می داد. او نام این شرکت را Saunders Drive-It-Yourself System گذاشت و تبلیغاتی را در روزنامه محلی منشر کرد. سه برادر و پدر جو ساندرز در این تجارت با او مشارکت کردند و تا سال 1927، شرکت ساندرز در بیش از 85 شهر شعبه داشت.

در همین حال برگ دیگری از تاریخچه اجاره خودرو ورق خورد و در شیکاگو، والتر ال جیکوبز اجاره مدل T Fords را با ناوگان اولیه 12 اتومبیل آغاز کرد. او یک تاجر بسیار نوآور بود و علاقه زیادی به تبلیغات داشت که به رشد سریع شرکتش بسیار کمک کرد. تا سال 1923، شرکت او 1 میلیون دلار درآمد کسب کرد که رقم قابل توجهی در آن زمان بود. جیکوبز شرکت خود را به جان دی هرتز فروخت و به عنوان مدیر اجرایی در همانجا شروع به کار کرد. جیکوبز در مصاحبه ای گفت که در بیشتر موارد، مردم اتومبیل کرایه می کنند، زیرا داشتن ماشین به سرمایه زیادی نیاز دارد.

تاریخچه اجاره خودروتاریخچه اجاره خودرو دهه 1950

با پیشرفت و گسترش صنعت خودرو، شرکت های اجاره اتومبیل نیز پیشرفت کردند. همچنین، صنعت راه آهن با شرکت های رنت خودرو همکاری نزدیکی داشت و فضاهایی را در ایستگاه های راه آهن به آن ها اختصاص داد. پس از جنگ درآمد مردم افزایش پیدا کرد و تقاضای اجاره خودرو بیشتر شد، با افزایش چشمگیر تقاضا، عرضه نیز افزایش یافت و بزرگترین شرکت های اجاره ای از جمله اجاره اتومبیل ملی (1947) و Enterprise Rent-A-Car (1957) تأسیس شدند.

در زمانی که سفرها افزایش پیدا کردند و هزینه های سفر کاهش یافتند، این شرکت های اجاره خودرو بین المللی شدند. در این سال ها با افزایش درآمد اشخاص، افراد بیشتری صاحب اتومبیل شدند؛ اما هنوز بسیاری از افراد اجاره کردن خودرو را ترجیح می دادند. نقطه عطفی در تاریخچه اجاره خودرو با تغییر سبک زندگی مردم ایجاد شد و دیگر اجاره ماشین برای ماه ها معمول نبود. در انگلستان،Arnold Clark Car & Van Rental در سال 1963 تأسیس شد. این شرکت یکی از اولین شرکت های اجاره خودرو انگلیسی بود و اکنون بیش از 6000 وسیله نقلیه دارد. تاریخچه اجاره خودرو در نیمه دوم قرن 20 با رونق مالی صنعت رو به رو شد، به این معنی که شرکت ها مشارکت خود را با مشاغل مختلف آغاز کردند. این اتفاق رشد و توسعه شرکت های اجاره خودرو را که اکنون غول های بین المللی هستند، در پی داشت.

اجاره خودرو در اوایل قرن 21

تاریخچه اجاره خودرو مسیری پر فراز نشیب بوده و همانطور که دیدیم تغییرات زیادی کرده است. امروزه، شرکت ها از مدل T قدیمی فراتر تر رفته اند و اجاره هیوندا، تویوتا، بنز و ماشین های هر کمپانی را که بخواهید، در لیست خدمات خود دارند. همچنین، امروزه در جهان، وانت، کامیون، قایق و حتی هلی کوپتر را نیز اجاره می دهند!

در قرن بیست و یکم، با افزایش تقاضا، شرکت های اجاره ای در سراسر جهان رشد کرده اند. با جهانی شدن این صنعت، مردم با سرعتی بی سابقه سفر می کنند و بیشتر از هر زمان دیگری ماشین، وانت و وسایل نقلیه دیگری را هر زمان که لازم دارند در اختیار می گیرند.شما می توانید از رونیکاگشت دیدن فرمایید و خودرو اجاره کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + شش =